Povodom čestog
nepropisnog parkiranja na stazi za slepe ispred skupštine, kao i na
mnogim drugim stazama za slepe Balkanski mali dnevnik slepih i
slabovidih rešio je da skrene malo pažnju javnosti na taj problem.
Kazna za
parkiranje na stazi za slepe se ili ne piše ili ne plaća.
Mislimo da je
skandalozno i neodgovorno to što se političarima, dakle, ljudima
koji najviše utiču na razvoj ove države tolerišu takvi postupci.
Takođe,
mislimo i da bi barem jedan političar plaćanjem kazne za nepropisno
parkiranje na stazi za slepe poboljšao sliku o sebi i pokazao da je
društveno-odgovoran i da ozbiljno shvata svoj posao.
No nažalost,
još niko od političara nije platio kaznu za parkiranje na stazi za
slepe, a ni njihovi vozači nisu ništa platili.
Umesto da se
preuzme odgovornost i reši problem još se i šale sa nama.
Velimir Ilić
koji je nakon nepropisnog parkiranja bio na naslovnoj strani novina
danas se pita da li će novi premijer Cvetković isto tako proći ili
pak neće.
Mi se samo
pitamo: Da li će nas shvatiti ozbiljno i prestati da se sprdaju sa
nama?
Taktilna staza za kretanje slepih i slabovidih osoba |
Da li možemo
da očekujemo u bliskoj budućnosti poštovanje osnovnih ljudskih
prava svih građana ove države, pa i nas slepih i slabovidih koji
koristimo taktilne staze da bi se bezbedno kretali?
Sa Viktorem
Živojinovićem diplomiranim pravnikom pričamo o parkiranju na stazi
za slepe (ne)plaćanju kazni i još nekim bitnim stvarima.
Viktore,
ispričajte nam kako ste odreagovali kada su se Tomislav Nikolić i
Velimir Ilić parkirali na stazi za slepe ispred skupštine?
-Draga Milice
da su Toma i Velja jedini koji su se u to vreme parkirali na stazi
za slepe u Ul. Kralja Milana ne bi to bio problem, gotovo većina
poslanika je tu parkirala svoje automobile.
Velja, Toma i
tadasnji premijer Cvetković su bili samo na pogrešnom mestu u
pogrešno vreme.
Da li su političari bili propisno kažnjeni zbog tih neodgovornih postupaka?
-Političari
gotovo nikada ne budu kažnjeni zbog svojih postupaka,a to nije na
nama kao građanima da vodimo računa o tome, već na organima ove
države.
Da li ste vi lično imali kasnije problema zbog toga što ste reagovali kada su oni prekršili zakon?
- Ne mogu reći
da sam u to vreme imao problema, ali postoji tu i ono prikriveno:
"Evo ovaj samo se buni, pa hajde malo da ga stavimo na led.
Vidiš niko mu
nije po volji samo isteruje pravdu, ej bre on nekome da priča kako
se vozi i parkira."
U razvijenim
državama poput Švedske ministar zbog ovakvih stvari podnosi
ostavku.
Srbija
je daleko od takvog shvatanja kršenja gradjanskih prava.
Mi ovde ako se
bunimo ne valja,ako ćutimo niko nas ne pita što ćutimo.
Da li mislite
da pritisak javnosti može da omogući poštovanje zakona i osnovnih
ljudskih prava?
Ne mislim da
treba javnost toliko da se upliće u zakon i ljudska prava, ali kada
nema druge onda je javnost nešto što je poslednja odbrana i ovo
malo dostojanstva što imamo i pokušavamo da zadržimo.
Da su neke
stvari bile u javnosti i da su organi reagovali na vreme ima mnogo
ljudi čija bi smrt bila možda izbegnuta.
institucije
su neko ko treba da bez ikakvog pritiska javnosti sprovodi zakone i
podzakonske akte u interesu svih građana i građanki.
Ljudi
u javnost idu uglavnom zato što administracija ćuti o nekom
problemu a to nikako nije dobro.
Molim vas da
objasnite onima koji nisu upućeni šta je staza za slepe i kako se
ona koristi?
-Staza
za slepe je traka koja se nalazi po sredini trotoara uglavnom, služi
kao vodilja slepoj osobi ili teže slabovidoj da bi slepa osoba lakše
držala pravac kretanja.
Staze
se uglavnom izrađuju
od gume,a uglavnom su žute boje kako bi bile korisne i slabovidima.
Koliko košta kazna koja se piše za nepropisno parkiranje na stazi za slepe?
Mislim
da niko o tome ne razmišlja,
a i da je kazna kao za svako drugo nepropisno parkiranje.
Mislim da
staza za kretanje slepog lica nema svojstvo saobraćajne
signalizacije kao npr pešački prelaz.
Staze se
toliko retko mogu naći da osim njih su ređi zvučni semafori, koji
gle čuda služe slepima da ovi ne poginu prelazeći ulicu.
Sve su to
delovi vertikalne i horizontalne signalizacije koji bi trebali da
budu standardizovani i koji bi trebali da budu na svim novim ili
revitalizovanim ulicama.
Bez ovoga
uslova ne bi trebalo dati saglasnost za upotrebnu dozvolu.
Naravno trebalo
bi tu uključiti i prilaze pešačkim prelazima, i sve ono što svi
pešaci ne ometano koriste.
Po vašem mišljenju zašto premijeru Cvetkoviću policajci nisu napisali kaznu?
-Iskreno
mislim da premijer nije trebao platiti kaznu, već vozač premijera
koji je prekršio zakon pošto je on kao profesionalni vozač morao
znati da je parkiranje na tom mestu zabranjeno, bez obzira što se
radi o službenom voziluVlade Srbije.
Nije
ovo jedini
primer da se službena vozila nalaze ne propisno parkirana na mestima
koja su namenjena osobama sa invaliditetom.
U skladu sa
zakonom bi svaki taj postupak trebalo da bude kažnjen.
Da li mislite da će u bližoj budućnosti kazne za neodgovorno parkiranje na stazi za slepe da se pišu svima, dakle, ni po babu, ni po stričevima ili će nastaviti da se ignorišu kao što se ignorišu?
-Neće
pošto ispred sadašnje Skupštine nema staze, opametili se poslanici
pa se preselili u drugu zgradu.
Mislim
da je veliki strah i veliko ne poverenje u institucije glavni problem
i da se negde gledano ima problem sa time da se štite prava
manjinskih grupa upravo iz straha od odmazde institucije kojoj
ukazujete na grešku.
Nije
svrha policajca samo da kažnjava već i da ukaže na gresku, ali ti
ljudi to ne rade ne zato što neće, već iz straha.
Nažalost
to se nije ni deset godina kasnije promenilo.
Ljudi su
uplašeni za svoj posao i egzistenciju i zbog straha ne usuđuju se
da nešto preduzmu što bi razljutilo predpostavljene.
Нема коментара:
Постави коментар